Parca nici nu imi vine sa cred ca tin in mana biletele de avion catre Singapore! S-a intamplat totul atat de repede, incat cu siguranta s-au aliniat toate planetele pentru ca aceasta vacanta sa se realizeze (si aici ma refer la doi dintre cei mai buni prieteni ai mei, Mihaela si Vio, care au spus DA imediat).

Ne pregateam pentru o vacanta in Croatia cand, fara sa stam prea mult pe ganduri, am profitat de oferta celor de la Swiss Air si am schimbat planurile. Biletele cu escala in Zurich au costat aproximativ 460 de euro de persoana, cu doar o luna si putin inainte de data plecarii.

Am ales luna iunie pentru aceasta vacanta, intrucat citisem ca cea mai buna perioada pentru a vizita Singapore este martie-iunie si octombrie. Cu o clima tropicala si cu temperaturi ce variaza intre 22°C si 34°C, Singapore are o umiditate mare si ploi tropicale, cantitatea de precipitatii fiind cea care face diferenta majora dintre sezoane (avand doi musoni, unul care apare prin noiembrie si pana prin martie, iar altul din iulie pana in septembrie).

Asa ca, fii pregatit pentru un aer mai greu de respirat si umiditate ridicata!

Desi Singapore face parte din topul celor mai scumpe orase din lume poti sa gasesti foarte multe locuri de vizitat gratuite, precum si mancare pentru toate buzunarele.

Mai dificila mi s-a parut alegerea unui hotel care sa aiba un pret rezonabil.  Insa, am rezolvat “usor” aceasta problema datorita Mihaelei care a aflat ca, daca ajungi in Singapore si nu stai macar o noapte la Marina Bay Hotel, ai ajuns degeaba 😊

Si cum era sa ajungem noi degeaba in Singapore!? Am platit aproximativ 130 de euro de persoana/ noapte, insa a meritat toti banii!

Marina Bay Hotel este impresionant. Este cel mai mare hotel in care am stat vreodata, te poti pierde prin cele trei corpuri ale sale care ajung direct in statia de metrou.  Iar din camera (etajul 46) si pana in Garden Bay (care este vis a vis de hotel) poti sa faci chiar si 20 de minute. Piscina infinita este punctul principal de atractie al acestui hotel, iar accesul este acum doar pentru clientii hotelului. Privelistea pe care o ai de aici este umitoare si te poti bucura de aceasta si de pe puntea hotelului aflata la etajul 57. Aici ai access si fara sa fii client al hotelului, insa va trebui sa platesti $26. (https://www.marinabaysands.com/attractions/sands-skypark.html)

? Stiati ca Singapore este orasul cu cele mai multe interdictii si amenzi pentru: aruncarea gumei de mestecat, aruncarea gunoiului in spatiul public, desenarea de graffiti, traversarea prin locuri nepermise si multe altele. In anul 1992 a fost introdusa interdictia de a mesteca guma, insa in present guma nu este interzisa total, desi nu se gasește de vanzare la magazine. Doar din anul 2004 farmacistii și dentiștii au voie sa vanda guma terapeutica pe baza de reteta.

Singapore imbina armonios oameni de diverse natii si credinte, temple, moschei, biserici, pastrand traditiile, dar fiind in acelasi timp un oras futurist. Ceea ce inseamna ca ai foarte multe locuri de vizitat.

Noi am stat 3 zile si cu siguranta mai aveam nevoie de cateva ca sa vedem tot. Pentru ca ne-a parut tare rau ca nu am ajuns la Gradina Botanica, unde intrarea este libera, desi este singura gradina tropicala inclusa in lista patrimoniului mondial UNESCO. De asemenea, nu am ajuns nici la ZOO. Asa ca, daca voi aveti mai mult timp, nu le ratati! Pentru mai multe detalii: https://www.nparks.gov.sg/sbg & https://www.wrs.com.sg/en/singapore-zoo.html

Ce nu am ratat:

Durian:

Daca ajungi in tarile asiatice trebuie sa incerci acest fruct! Este supranumit si Regele fructelor intrucat are foarte multe propietati …..este un fruct exotic care are cel mai urat miros, din cauza caruia in majoritatea tarilor este interzisa trasportarea lui in mijloacele de transport. Daca il mananci fara sa respiri, gustul este chiar interesant 😉 A! si nu uita manusile de unica folosinta!

Singapore Sling Cocktail– 1Altitude:

Am savurat celebrul cocktail si am luat pulsul vietii de noapte din Singapore, bucurandu-ne in acelasi timp de o priveliste de 360 de grade asupra orasului, de la etajul 61. Am platit intrarea, insa in costul biletului intra un cocktail. (https://www.1-altitude.com/)

Little India

Am intram in lumea mirodeniilor si am admiram doua dintre cele mai frumoase temple: Sri Mariamman Temple si Buddha Tooth Relic Temple.

Chinatown

Cu celebrele sale magazine si ornamente chinezesti este locul potrivit pentru cumparaturi, insa si locul care gazduieste cel mai vechi și mai important templu al oamenilor Hokkien (Hoklo) din tara, si anume, Thian Hock Keng Temple.

Gardens by the Bay:

Cu siguranta nu poti rata acest loc minunat!    Aici gasesti celebri arbori, Supertree Grove, care te transpun in lumea fantasticului prin arhitectura nemaintalnita. Construiti din otel si acoperiti cu plante colecteaza apa de ploaie si contin celule fotovoltaice care le permit sa acumuleze energie. Astfel, odata cu lasarea intunericului copacii sunt invaluiti intr-o multitudine de lumini creand cel mai frumos spectacol sonor si luminos, vazut de mine vreodata. Spectacolul cat si gradinile exterioare sunt gratuite. Ai nevoie sa cumperi bilete doar pentru pasarela care leaga copacii, precum si pentru cele doua sere, Flower Dome & Cloud Forest.  Mai multe detalii gasiti pe site-ul lor: https://www.gardensbythebay.com.sg/en/attractions.html

Esplanade Bridge & Merlion:

Este o zona foarte frumoasa pentru o plimbare de dupa-amiaza, pentru a admira cladirile impresionante, dar si pentru a face o poza cu Merlionul, simbolul orasului, o creatura pe jumatate peste și jumatate leu.

Insula Sentosa sau insula veseliei:

Este una dintre cele mai importante atractii din Singapore unde poti petrece o zi intreaga vizitand Universal Studio sau relaxandu-te pe superbele plaje artificiale.  Aici gasesti un alt Merlion urias, precum si punctul cel mai sudic al Asiei.  Accesul catre insula se poate face:

• cu monoraiul, care are statia la etajul trei al mall-ului VivoCity,
  • cu  telegondola care este o atractie in sine, oferind o priveliste deosebita,
  • pe jos pe un pod pietonal frumos amenajat care are si benzi rulante in cazul in care obosesti.

Accesul se plateste doar la dus, asa ca, noi am ales sa mergem pe jos platind 1SGD si sa ne intoarcem gratis cu monoraiul.

Telok Ayer Market:

Pentru o experienta culinara de neuitat incercati aceasta piata! Noi am ajuns aici pe seara si am gasit o atmosfera plina de viata, localnici, turisti, mancaruri de toate felurile si pentru toate gusturile si buzunarele.

? Stiati ca Singapore:

• Impreuna cu Hong Kong, Coreea de Sud si Taiwan este unul dintre Tigrii Est- Asiatici
  • Face parte din primele zece cele mai moderne orașe din lume
  • Este unul dintre cele mai dezvoltate state din Asia de Sud-Est
  • Cel mai sigur oras din lume, rata criminalitatii fiind zero
  • Se extinde chiar daca nu mai are suprafata de pamant, construind artificial pamant din nisipul adus de pe fundul oceanului