Reykjavík ar putea foarte bine să fie cel mai mic oraș mare din lume.

Fiind cea mai nordică capitală din lume, Reykjavík este un oraș vibrant, plin de culoare, cu o istorie interesantă și străzi ciudate. Fondat în secolul al IX-lea, Reykjavik, care în islandeză înseamnă Golful Fumurilor ( “Smokey Bay”) este considerat a fi locul primei așezări permanente din Islanda. Cu un cadru de coastă pitoresc capitala Islandei are cu adevărat multe de oferit. Dacă ești doar în treacat poți surprinde esenta orașului și în 2-3 ore. Însă, cel mai bine ar fi să petreci macar 1 noapte, astfel încât, să vezi orașul, atât ziua, cât și seara.

Noi am ajuns seara și, după ce ne-am cazat la Radisson Blu 1919 Hotel, chiar dacă era trecut de 10 seara am ieșit cu nerăbdare să-l explorăm. Încep prin a vă spune că restaurantele se închid la ora 22.00, așa că, am ales pentru cină, deliciosul și renumitul lor hot dog, care se afla excat în fața hotelului nostru. Ca să salvezi timp și ca să nu stai la coadă de 2 ori (ca mine), îți recomand să comanzi 2 de la bun început. Că doar nu este renumit degeaba!

Seara, atmosfera orașului este plină de viață, cu bauri cu dj si muzica live. Ce m-a surpins, în mod placut a fost atmosfera din bar, care îmbină plăcut muzica modernă cu decorul și luminile de acum 20 de ani. Și nu mai mentionez de faptul că, ai o senzație destul de ciudată să fii în club când este încă lumină afară!

Iată, mai jos ce poți face în cele 2-3 ore în Reykjavík:

1.Ne-am început plimbarea din portul vechi și am trecut pe lângă celebra cladire – Harpa. Aceasta este o sală de concerte geometrică cu fațada inspirata de geologia iconică de bazalt. Nu am intrat să o vizitam, dar am înteles că aici poți asista la o reprezentație a Orchestrei Simfonice Islandeze, sau la un festival local sau un spectacol de lumini.

2. Am continuat plimbarea de-a lungul apei, și, fermecați de priveliștea minunată am ajuns în fața unei sculpturi care se numără printre cele mai fotografiate obiective turistice din oraș, datorită și privelistii spre Muntele Esja – Sun Voyager. Deși ai zice că seamănă cu o șalupă vikingă, am aflat că nu aceasta a fost intenția inițială. În 1986, asociația districtului a finanțat un concurs pentru o sculptură în aer liber pentru a sărbători aniversarea a 200 de ani de la Reykjavik, iar Sun Voyager a fost piesa câștigătoare și s-a dorit a fi o navă de vis și o odă adusă soarelui. De asemenea, reprezintă promisiunea unui teritoriu nedescoperit și un vis de speranță, progres și libertate. Într-o zi însorită este un minunat loc de relaxare.

3. Și, cum toate drumurile duc la cea mai faimoasă clădire din Islanda, chiar dacă te abați pe diferite străduțe ale orașului, nu ai cum să ratezi Biserica Hallgrímskirkja. Este numită după poetul local, Hallgrímur Pétursson, dar este adesea denumită Biserica Cascadei. Asta datorită designul înalt al bisericii care seamănă cu coloanele de bazalt din jurul cascadei Svartifoss. Cu o înaltime de 74,5 metri este cea mai înaltă biserică din țară și este vizibilă din toate părțile orașului. Poți urca cu liftul până în vârf, unde vei fi răsplătit cu o priveliște impresionantă asupra Reykjavikului, și chiar a ghețarului Snaefellsjokull, într-o zi senină.

4. De la Biserică ajungi imediat pe instagramabila Strada Curcubeu (Rainbow Street), care este un semn de bucurie și de susținere a diversității. Nu ai cum sa nu te oprești pentru câteva poze!

Îți recomand să încerci delicatesele dulci de la Baka Baka și platourile tradiționale de la Cafe Loki (ca de exemplu, platoul Baldur care conține două felii de pâine de secară, una cu piure de pește și cealaltă cu ou și hering + înghețata de pâine de secară, si Braveheart islandez, care conține un shot de Brennivíns și câteva bucățele de rechin fermentat (hakari).

Un restaurant la care, din păcate, nu am mai ajuns dar, despre care am auzit numai lucruri bune, este Seabaron, renumit pentru supa de homar. Poate ajungeți voi și îmi spuneți în comentarii cum a fost!

Cool, excentric și colorat, Reykjavik ne-a captivat și, cu siguranță, ne-am fi dorit să stăm mai mult. Dar, poate o să mai existe o data viitoare.